Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Тарих және саяси-әлеуметтік ғылымдар сериясы

ӘЛЕМ ЕЛДЕРІНІҢ ОТАНСҮЙГІШТІККЕ ТӘРБИЕЛЕУ ҮРДІСІ

Жарияланған September 2023

70

38

Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті,
Аңдатпа

One of the most pressing problems of the countries of the world is the transformation of their homeland into a home for Patriots. The future of any state is educated youth. Today, the education of a loving generation is becoming an important issue. In this regard, the proposed scientific article examines in detail the American, European, Soviet and Kazakh experience of patriotic education, gives effective, meaningful ideas.

Also, the scientific work considers new methods and directions of patriotic education of young people. The concept of patriotism as a historical phenomenon acquires different social significance due to its time. While Soviet patriotism, along with love for the motherland and people, includes internationalism, friendship with the peoples of the Soviet Union and the nations of the world, at a time when the totalitarian system collapsed and values changed, a new understanding of the concept of "patriotism" becomes the main problem of historical scienceThe main feature of patriotism is, first of all, love for the motherland, the use of your strength and abilities, knowledge and skills, intelligence for the benefit of the country. The fabric of the nature of patriotism is patriotic consciousness. Patriotic consciousness leads humanity to civilization, appeals to Virtue, and engages in patriotism. And now the problem of Kazakhstan's patriotism is the protection of the land entrusted by our ancestors, the love of our native land, the improvement of our thinking.

pdf
Тіл

English

Дәйексөздерді қалай жазу керек

[1]
Таспулатова, Қ.Т. 2023. ӘЛЕМ ЕЛДЕРІНІҢ ОТАНСҮЙГІШТІККЕ ТӘРБИЕЛЕУ ҮРДІСІ. Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Тарих және саяси-әлеуметтік ғылымдар сериясы. 2, 77 (Вер 2023). DOI:https://doi.org/10.51889/2959-6017.2023.77.2.013.