Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Тарих және саяси-әлеуметтік ғылымдар сериясы

БІЛІМ БЕРУ ФИЛОСОФИЯСЫ ЖӘНЕ ОНЫҢ СТРАТЕГИЯЛЫҚ МАҚСАТЫ – ЖАН-ЖАҚТЫ ДАМЫҒАН ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫ ҚАЛЫПТАСТЫРУ

Жарияланған May 2021

182

175

Аңдатпа

The article deals with the new philosophical and ideological foundations of the philosophy of education. Education reform in Kazakhstan today is characterized by many innovations, some of which are focused on Western educational systems and projects, the introduction of innovative technologies in the learning process, etc. As for the formation of worldview, this issue has not yet been fully discussed, it is only in the early stages of discussion. Education reform programs and practices still address civic responsibility and flexibility in developing knowledge, developing professional skills, and adapting quickly to transition. Of course, such tasks are proven, but modern education lacks a worldview, including the Kazakh education system. Any education reform is, first of all, a reform of the content of education. In today's globalized world, the Republic of Kazakhstan demands that young people strive for knowledge and skills, work hard and grow. In this regard, it is worth noting the words of the President: “If you are the son of your country, if you are passionate about your country, if you have civic honor, work hard to strengthen and prosper the Kazakh state. Remember that you are the owner of the land and the country. " The main purpose of spiritual and moral education is to bring up a generation that has awakened a sense of national consciousness, high spirit, deep culture, wisdom, conscience and other good qualities.

pdf
Тіл

Қазақ

Дәйексөздерді қалай жазу керек

[1]
Аманиязова, Б. 2021. БІЛІМ БЕРУ ФИЛОСОФИЯСЫ ЖӘНЕ ОНЫҢ СТРАТЕГИЯЛЫҚ МАҚСАТЫ – ЖАН-ЖАҚТЫ ДАМЫҒАН ЖЕКЕ ТҰЛҒАНЫ ҚАЛЫПТАСТЫРУ. Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Тарих және саяси-әлеуметтік ғылымдар сериясы. 3, 66 (Трав 2021). DOI:https://doi.org/10.51889/2020-3.1728-5461.33.